WYMAGANIA | PODSTAWOWE 1 PUNKT | ROZSZERZAJĄCE 2 PUNKTY | DOPEŁNIAJĄCE 3 PUNKTY | WYKRACZAJĄCE 4 PUNKTY |
Poprawność merytoryczna. | Realizacja tematu pobieżna, dobór informacji nieprzemyślany, chaotyczny, wykorzystanie tylko jednego źródła informacji, pojawiają się błędy rzeczowe. | Realizacja tematu poprawna, odpowiednio dobrane informacje. Wykorzystanie minimum 2 różnych źródeł informacji. Drobne błędy rzeczowe. | Realizacja tematu poprawna, wiele ciekawych, odpowiednio dobranych informacji, wykorzystanie minimum 3 różnych źródeł informacji, brak błędów rzeczowych. | Wykorzystanie różnego rodzaju źródeł informacji (minimum 4 różne); dobór informacji starannie przemyślany. Brak błędów rzeczowych. |
Pomysłowość i oryginalność pracy. | Większość tekstów skopiowana z Internetu, nie poddana żadnej obróbce redakcyjnej. | Tekst w większości samodzielnie opracowany, niektóre fragmenty skopiowane z Internetu bez wkładu własnej pracy. | Tekst samodzielnie opracowany, temat ujęty w pomysłowy sposób. | Temat zrealizowany ciekawie, oryginalnie; całkowicie samodzielne opracowanie. |
Poprawność techniczna. | Prezentacja nie zawiera odpowiedniej ilości slajdów, grafika jest uboga, nie ma plików dźwiękowych, filmów, animacji, hiperłącz (lub nie działają); tempo nie jest odpowiednie. Brak wskazania źródeł informacji. | Prezentacja zawiera odpowiednią ilość slajdów, ciekawą grafikę, pliki dźwiękowe . W treści tekstu pojawiają się drobne błędy językowe i ortograficzne. Nie wszystkie pliki uruchamiają się prawidłowo. Niepełne informacje o źródłach informacji. | Prezentacja zawiera odpowiednią ilość slajdów, bogatą grafikę, pliki dźwiękowe i hiperłącza. Tekst jest poprawny pod względem językowym i ortograficznym. Tempo prezentacji jest odpowiednie, nawigacja prawidłowa. Poprawne umieszczenie informacji o źródłach. | Prezentacja zawiera odpowiednią ilość slajdów, pliki dźwiękowe, bogatą grafikę, filmy, odpowiednio sformatowany tekst poprawny pod względem językowym i ortograficznym, hiperłącza. Tempo prezentacji jest odpowiednie, nawigacja prawidłowa. Wzorcowe odsyłanie do źródeł grafiki i tekstu. |
Estetyka pracy. | Przypadkowa, niespójna kompozycja, chaotyczne formatowanie, niedobrane kolorystycznie czcionki i tło. | Estetyczny wygląd pracy, spójna kompozycja jednorodne formatowanie, brak wyróżnienia tytułów, nagłówków. | Estetyczny wygląd pracy, spójna kompozycja przemyślane formatowanie, odpowiednie wyróżnienie tytułów, nagłówków, atrakcyjna kolorystycznie, drobne usterki. | Wzorcowa jakość prezentacji, przemyślana, spójna kompozycja, estetyczne formatowanie dobrane do typu informacji (nagłówki, tekst główny, podpisy), odpowiednio dobrana kolorystyka tła i czcionki. |
Zaangażowanie w pracę grupy, aktywność. | Słaba współpraca w grupie, brak zaangażowania, odtwórcze prezentowanie efektów pracy. | Zadowalająca współpraca w grupie, niepełna koordynacja działań, poprawne prezentowanie efektów pracy. | Dobra współpraca w grupie, ciekawy sposób prezentowania efektów pracy. | Doskonała współpraca w grupie, wzajemne motywowanie się do działań, udana koordynacja działań, atrakcyjny sposób prezentowania efektów swojej pracy. |
Na ostateczną ocenę Waszej pracy będą się składały zsumowane punkty przyznane przez nauczyciela i inne grupy przeliczone na oceny zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.